Author Topic: Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi  (Read 12951 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline LZG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 1.994
Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« on: Monday 16 August 2004, 16:15:52 »
Acumulatorul de la masina mea trebuie schimbat. Operatiunea pare sa fie foarte simpla: o bara cu doua suruburi ce trebuiesc scoase si doua borne (of course) din care una e plina cu mizerie. Pot sa schimb acumulatorul si sa curat borna aia fara nici un pericol? E vorba de un Ford Econoline 1993.
Warning: bowling players must wear hairnets at all times.


Offline vlad69

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 18.607
Re: Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #1 on: Monday 16 August 2004, 16:19:49 »
Quote from: LZG
Acumulatorul de la masina mea trebuie schimbat. Operatiunea pare sa fie foarte simpla: o bara cu doua suruburi ce trebuiesc scoase si doua borne (of course) din care una e plina cu mizerie. Pot sa schimb acumulatorul si sa curat borna aia fara nici un pericol?


ce culoare are mizeria?

Offline LZG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 1.994
Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #2 on: Monday 16 August 2004, 16:22:59 »
Un soi de movila maro inchis ce acopera toata borna. Pare sa fie ceva lubrificant cu mult praf si alte mizerii depuse de ani de zile.
Warning: bowling players must wear hairnets at all times.


Offline Peli

  • Full Member
  • ***
  • Location: pe scaun
  • Posts: 2.713
Re: Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #3 on: Monday 16 August 2004, 16:24:52 »
Quote from: LZG
Acumulatorul de la masina mea trebuie schimbat. Operatiunea pare sa fie foarte simpla: o bara cu doua suruburi ce trebuiesc scoase si doua borne (of course) din care una e plina cu mizerie. Pot sa schimb acumulatorul si sa curat borna aia fara nici un pericol? E vorba de un Ford Econoline 1993.

Daca nu te sui pe scara cand schimbi acumulatorul nu-i nici un pericol.
Aaaa, dar daca-i ford econoline i-i alta treaba. Pe ce parte e acumulatorul? Ca dac-o bagi in garaj cu partea aia la perete s-ar putea sa nu ajungi la el. Complicate fordurile astea. Ai dracu americanii.

Offline robert_g

  • Jr. Member
  • **
  • Location: Brossard, QC
  • Posts: 521
Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #4 on: Monday 16 August 2004, 16:26:28 »
Pima data scoti borna de pe plus - asta ca sa nu faci vreun scurt. Of course, bara poti sa o dai jos prima, ca aia tine de suport. Pe urma scoti si minusul. Borna jegoasa, banuiesc ca are ceva alb-gri pe ea - inseamna ca e oxidata.
O cureti cu o perie de sarma. Poti sa dai cu peria si pe cealalta borna ca nu-i faci decat bine. Pui acumulatorul nou si ungi bornele cu vaselina. Preferabil sa folosesti vaselina grafitata. Asta nu impiedica conductia si va proteja bornele la oxidare. Ca sa nu faci boacane, prima data pui minusul, apoi plusul. Strangi bine daca e cu surub, presezi ca lumea si rotesti putin stanga-dreapta daca e de-aia cu niste lamele tip arc.
Spor la treaba


Offline LZG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 1.994
Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #5 on: Monday 16 August 2004, 16:30:02 »
Plusul trebuie sa ramana ,,in aer'' in timp ce scot minusul sau nu e bai daca atinge ceva metal pe acolo?
Warning: bowling players must wear hairnets at all times.

Offline ni-ka

  • new users
  • Location: Canada
  • Posts: 16
Inlocuire acumulator
« Reply #6 on: Monday 16 August 2004, 16:36:15 »
Trebuie prima data slabita si scoasa borna - (Minus-masa),apoi borna plus,dupa aceea bara aceea care fixeaza acumulatorul.
Pentru a se curata bornele (capetele cablurilor de mizerie-sulfat) trebuie tinute un timp intrun vas (capac sau flacon mic taiat) cu apa calda,care dizolva sulfatul de cupru.Se pune acumulatorul nou la loc, se fixeaza, se unge cu vaselina borna plus se fixeaza la acumulatorul nou si se mai unge si pe deasupra cu vaselina.
Ultima data se pune la loc borna minus,ungind-o cu vaselina. :???:
Deci borna minus este demontata prima si montata ultima :-(
Spor la lucru.

I Translate it

Offline LZG

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 1.994
Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #7 on: Monday 16 August 2004, 16:39:57 »
Deci mizeria aia e vazelina. Astia au pus vreo 500g acolo :) ma mir ca doar e bateria originala. Oricum nu am vazelina. Cer de la Rogay sau merge cu WD-40?
Warning: bowling players must wear hairnets at all times.


Offline nicuprietenos

  • Hero Member
  • *****
  • Location: loco
  • Posts: 9.539
Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #8 on: Monday 16 August 2004, 17:23:08 »
Quote from: robert_g
Pima data scoti borna de pe plus - asta ca sa nu faci vreun scurt. Of course, bara poti sa o dai jos prima, ca aia tine de suport.


Hehe ce m-a veselit ideea cu bara data jos din prima. Daca ai si o cheie mai lunguta e brici.

ni-ka tu ai masina cu plusul la caroserie?

Bornele se curata de oxizi cu orice , pt ca sunt corozivi, eu foloseam smirghel (nu din cel de platine ci un pic mai mare). Mizeria aia e din sulfat de cupru si alti oxizi. Daca pui vaselina pe borne si pe fishe o sa fie mult mai curat acolo. Daca nu ai vaselina sa stii ca merge si miere (sigur gasesti la baiatul drag). WD-40 merge cand faci operatia de curatare, la montaj pune vaselina de rulmenti, care se usuca greu.
Be the person your dog thinks you are.

Offline vlad69

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 18.607
Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #9 on: Monday 16 August 2004, 17:59:07 »
Quote from: LZG
Plusul trebuie sa ramana ,,in aer'' in timp ce scot minusul sau nu e bai daca atinge ceva metal pe acolo?


plusul daca nu-i legat la baterie are doar valoare matematica.
ideea ii ca sursa de energie ii bateria...bunbun o sa spuneti ca si electromotoru.
deci, fara baterie ii ca pe vremea lui ceusescu intre 8 si 10 cand faceam economie si pipaiam fetele pe strada.
is batrin dara.
okey.
in cazul de fata, ti-a explicat robert ce sa faci.
intrebarea mea ii daca ai putut desface suruburile?

Offline vlad69

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 18.607
Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #10 on: Monday 16 August 2004, 18:00:50 »
hapropo oxizii ii poti dizolva cu apa.

Offline UQAM

  • Sr. Member
  • ****
  • Location: Dobrocina
  • Posts: 4.062
...........
« Reply #11 on: Monday 16 August 2004, 18:43:41 »
de asemenea ..fi cu mare bagare de seama..sa nu itzi cada relatiu' in baia de ulei...... :(
AYEZ l'obligeance de me parler avec douceur, sans élever le ton et sans me contrarier en aucune manière !!!!!!


Offline nicuprietenos

  • Hero Member
  • *****
  • Location: loco
  • Posts: 9.539
Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #12 on: Monday 16 August 2004, 18:59:07 »
mei ati zapacit omul. Daca scoate bateria trebuie sa bage masina in priza , sau sa o alimenteze cumva. Fara curent se reseteaza calculatorul de bord si pe urma trebuie sa-si ia alta. Plus ca se pierd si posturile de radio. Atentie maxima.
Be the person your dog thinks you are.

Offline UQAM

  • Sr. Member
  • ****
  • Location: Dobrocina
  • Posts: 4.062
.......
« Reply #13 on: Monday 16 August 2004, 19:29:43 »
sa bage mashina in priza? este vorba de o mashina de tuns.....iarba?
AYEZ l'obligeance de me parler avec douceur, sans élever le ton et sans me contrarier en aucune manière !!!!!!

Offline luka

  • Jr. Member
  • **
  • Location: Montreal
  • Posts: 578
Re: Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #14 on: Monday 16 August 2004, 19:30:54 »
Quote from: LZG
Acumulatorul de la masina mea trebuie schimbat. Operatiunea pare sa fie foarte simpla: o bara cu doua suruburi ce trebuiesc scoase si doua borne (of course) din care una e plina cu mizerie. Pot sa schimb acumulatorul si sa curat borna aia fara nici un pericol? E vorba de un Ford Econoline 1993.


Primul pas ar trebui sa fie verificarea alternatorului, sa nu schimbi bateria degeaba. Exista aparate de masura speciale care verifica buna functionarea a alternatorului + a regulatorului de voltaj (daca nu ai iti pot imprumuta eu).

Daca alternatorul functioneaza in prametrii normali, verifica data de expirare a bateriei, daca nu este expirata, verifica apa din baterie sa fie la un nivel normal apoi incarca bateria, curata bornele si nu ar trebui sa ai probleme.

Offline x007

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 718
Re: Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #15 on: Tuesday 17 August 2004, 04:13:43 »
Quote from: luka
Quote from: LZG
Acumulatorul de la masina mea trebuie schimbat. Operatiunea pare sa fie foarte simpla: o bara cu doua suruburi ce trebuiesc scoase si doua borne (of course) din care una e plina cu mizerie. Pot sa schimb acumulatorul si sa curat borna aia fara nici un pericol? E vorba de un Ford Econoline 1993.


Primul pas ar trebui sa fie verificarea alternatorului, sa nu schimbi bateria degeaba. Exista aparate de masura speciale care verifica buna functionarea a alternatorului + a regulatorului de voltaj (daca nu ai iti pot imprumuta eu).

Daca alternatorul functioneaza in prametrii normali, verifica data de expirare a bateriei, daca nu este expirata, verifica apa din baterie sa fie la un nivel normal apoi incarca bateria, curata bornele si nu ar trebui sa ai probleme.


 :cool:

Massther Clinic - Massage therapy

Offline ipaulbogdan

  • Newbie
  • Location: Timisoara
  • Posts: 1
  • [Scrie un text beton aici]
Re: Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #16 on: Sunday 24 April 2016, 13:57:46 »
Buna seara,am vazut topicul acestui post si mi-am dat seama ca trebuie sa vin si eu cu o intrebare:In cazut in care este nevoie de o completare cu ulei de motor la un golf 5,ce ulei trebuie folosit,trebuie sa fie la fel ca cel folosit anterior?

Offline crina-ca

  • Sr. Member
  • ****
  • Location: Montreal
  • Posts: 5.115
Re: Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #17 on: Monday 25 April 2016, 10:24:07 »
Buna seara,am vazut topicul acestui post si mi-am dat seama ca trebuie sa vin si eu cu o intrebare:In cazut in care este nevoie de o completare cu ulei de motor la un golf 5,ce ulei trebuie folosit,trebuie sa fie la fel ca cel folosit anterior?

Pune 710

Some days you're the bug and some days you're the windshield

Offline crina-ca

  • Sr. Member
  • ****
  • Location: Montreal
  • Posts: 5.115
Re: Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #18 on: Monday 25 April 2016, 10:26:53 »
Daca e vorba doar de COMPLETARE urmeaza numa SAE de pe capac. Restu nu conteaza( sintetic ori ba ).
Acum sa ma scuzi dar ma intorc la cratitele mele :)
Some days you're the bug and some days you're the windshield

Offline vocemifazdelirar

  • Full Member
  • ***
  • Location: vagabundu
  • Posts: 1.012
  • çok güzel
Re: Mecanica auto - Intrebare pentru cei priceputi
« Reply #19 on: Monday 25 April 2016, 17:50:35 »
daca completezi cu unul diferit o sa-ti dai seama cind uleiul face multe bule de aer, devine "spumos" dar nu afecteaza nimic la motor, just keep checking the "joja"  :yes: