Author Topic: incorporated vs employee  (Read 9465 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline blueice

  • new users
  • Location: Gatineau
  • Posts: 391
incorporated vs employee
« on: Wednesday 03 September 2014, 15:25:10 »
Intrebare:

Daca mi se propune un job cu x dolari/ora (employee) si cu x+5 dolari/ora (incorporated) pe ce varianta sa merg ?

Multam
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
Friedrich Wilhelm Nietzsche


Offline Rolika

  • Full Member
  • ***
  • Location: Canada, Montreal
  • Posts: 1.901
Re: incorporated vs employee
« Reply #1 on: Sunday 07 September 2014, 08:13:51 »
Raspunsul e clar.

incorporated

reduci mult din taxe la sfarsit de an, asta daca gasesti un contabil bun, mai chargezi TPS TVQ, din care dai doar o parte mica la stat.

Nu sta prea mult pe ganduri. E un pic de bataie de cap dar eu zic ca merita.

Offline John Galt

  • Sr. Member
  • ****
  • Location: Montreal
  • Posts: 4.611
  • [Scrie un text beton aici]
Re: incorporated vs employee
« Reply #2 on: Sunday 07 September 2014, 09:42:23 »
si asta cu incorporated trebuie facuta cu cap. daca nu-ti platesti toate darile la stat (EI de ex), poti ramane cu buza umflata daca se duce jobul. apoi - asigurarile alea extra platite de cele mai multe ori de companie (dental, health, vision) pot atarna destul daca iei plan individual etc.


Offline mircea

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 5.765
Re: incorporated vs employee
« Reply #3 on: Thursday 11 September 2014, 20:01:16 »
Vesnica discutie canadiana cu angajati mascati in propriile companii.
Pe langa ce spune John as adauga: banii aia intra in companie pe factura (TVA inclus). Legal vorbind, daca vrei sa scoti ceva in contul personal trebuie sa-ti platesti un venit si sa te impozitezi. Ilegal vorbind, se pare ca este o chichita pe care fiscul o accepta caci n-am vazut sa intre in forta la toti cei ce fac distributie (caci 110% e vorba de asa ceva) - adica nu respecta nici o conditie in care sa se confirme ca "partenerul" vine cu masina proprie, este independent ca si program de lucru, nu este dependent de un singur furnizor de contracte, etc., etc.
Chestia cu contabilul bun e o mare magarie caci, de fapt, acel contabil face ce-i cere clientul, care face evaziune fiscala si-si deduce o multime de cheltuieli personale pe firma. Pentru orice incepator de la fisc este o floare la ureche sa anuleze acele cheltuieli si sa stabileasca adevaratul beneficiu al companiei.
Toate companiile din Montréal (cel putin) care practica schema asta (gen salarul vechi + 5$) salveaza o gramada de bani cu cheltuielile pe asigurarile sociale, scapa de responsabilitati. Mereu vor gasi amarati (toata stima pentru cei din urma, incearca si ei sa castige o paine) care vor intra in hora.
Eu atrag atentia celor care vor sa faca pasul asta si sa se gandeasca bine, caci in cazul in care intervine ceva de genul accident raman fara nici un fel de venit (daca nu-si varsa salar si nu-si platesc contributii personale la somaj si sanatate).
° ¸. ¸    :.  . • ○ °   .   . .   ¸ .   °  ¸.  ● ¸ . …somewhere   ° °  ¸. ● ¸ .   ° :.   . • °   .   :. . ¸ . ● ¸       ° .   ° :.  . • ○    .  °  . ● ¸ .    ° .  • ○ °   .      ° :.  . • ○    .  °  ¸….Way up high… ● ¸     ° °  .  ¸.     ° . .    ¸ .   °